SITAB

Strukovno
udruženje
taksi
preduzetnika

Registrujte se

Zahtev za sastanak

 

Ministartvo saobraćaja,

građevinarstva i infrastrukture U Beogradu 14.10.2014

Min. Zorana Mihajlović

 

Zahtev za sastanak

Obrazloženje:

Poštovani,

Strukovno udruženje taksi-preduzetnika Beograda SITAB se bavi predstavljanjem taksi preduzetnika grada Beograda.Kao predstavnici taksi preduzetnika grada Beograda učestvovali smo u radnoj grupi koja je radila na izradi Zakona o prevozu putnika u drumskom saobraćaju, koji je trebalo da reši neke od problema koje onemogućavaju naš opstanak. Imamo i svoja udruženja uNovog Sada SITANS i Kragujevca SITAK, okuplja i predstavlja taksi-preduzetnike tih gradova.

Problem je to što se u praksi ispostavilo da inspekcija koja bi trebalo da sprovodi zakon i suzbija davanje popusta i nezakonit taksi prevoz to ne radi,pojedine taksi asocijacije čak bez ikakve odgovornosti umrežavaju „ divlje taksiste“, jer ponavljamo inspekcija ne postoji

Direkcija policije je donelo Pravilnik o registraciji taksi vozila koje nam ke nametnulo TX oznake taksi preduzetnicimasa obećanjem da će nam se vozilo priznati kao osnovno sredstvo rada i da neregularni taksisti neće moći da dobiju TX oznake,dok se u praksi pokazalo da se taksi oznake BG TX izdaju bez problema taksistima iz Pančeva i okoline, a niko im ne traži Potvrdu da su registrovani za obavljanje taksi delatnosti u gradu Beogradu koju izdaje Direkcija za taksi prevoz. Kontrole TX jednostavno nema, Sekretarijat i MUP prebacuju odgovornost jedni na druge, a u Beogradu preko 3.000 divljih taksista radi bez problema.

Obraćali smo se MUP i Direkciji još 12.07.2013- godinei naveli razloge i objašnjenja manjkavosti takvog pravilnika, nismo dobili konkretno reagovanje i nismo naišli na razumevanje .

Prilog 1 : Dopis od 12.07.2013.godine

U odgovoru koje smo dobili od MUP-a, navodi se da 04.09.2013.godine, navodi se da oni to rqade u skladu sa zakonom, i upućuju na s na Ministarstvo saobraćaja. Napominjemo da smo se obraćali Min.saobraćaja dok je Ministar bio Aleksandara Antić, odgovore nismo dobijali.

Prilog 2 : Dopis od 04.09.2013.godine.

Kako neregularni taksisti dobijaju BG TX oznake, objasnili su nam u svom dopisu iz Gradske uprave grada Beograda, Sekretarijata za inspekcijske poslove u svom dopisu od 22.08.2014.godine, u kome svu krivicu prebacuju na MUP.

Prilog 3: Dopis od 22.08.2014. godine.

I opet nikom ništa, loptica se prebacuje od MUP na Sekretarijat ili Ministarstvo i nikom ništa.

Prilog 3a: Dopis MUP-a od 19.08.2014.godine… Čemu onda služe TX tablice, kada TAXI krovnom oznakom je više nego dovoljno obeleženo vozilo taksi-preduzetnika.

Kako u takvim uslovima da regularni taksisti koji redovno izmiruju porez opstanu?

Naše predloge smo slali resornim ministarstvima, i nikom ništa.

Prilog 4: Dopis SITAB-a od 01.10.2013.godine.

Ne postoji mogućnost da Vam prepričamo preko 1.000 dopisa koje smo slali Sekretarijatu, MUP-u ili ministarstvima.

Niko nije pokazao dobru volju da prepozna opravdane zahteve taksi-preduzetnika koji redovno izmiruju svoje obaveze, počev od plaćanje doprinosa i ispunjavanja svih zahteva koji se nameću regularnom taksisti.

Sa druge strane, imate taksi-preduzetnike koji godinama ne plaćaju porez, divlje taksiste koje niko ne sankcioniše kao i taksi asocijacije koje podstiču nezakonito obavljanje taksi prevoza davanjem popusta ili dampingom cena taksi usluga kao i koji u svojim redovima imaju divlje taksiste, i koje ne podležu nikakvim zakonskim sankcijama jer inspekcija ne radi svoj posao prema njima, već zakon koristi isključivo za kažnjavanje regularnih taksi –preduzetnika.

Poštovani,

Ovo je u najkraćem bilo obrazloženje našeg Zahteva za sastanak, i nadamo se da ćete nam izaći u susret i organizovati sastanak na kome ćemo početi sa rešavanjem problema regularnih taksi preduzetnika koji plaćaju porez i pokušavaju da svojim poštenim radom prehrane svoje porodice.

Očekujemo Vaš pisani odgovor.