Акцизе за гориво и возило основно средство рада
Бр. 143-41 Београд, 26.09.2011.год
ВЛАДА РЕПУБЛИКЕ СРБИЈЕ
Председнику Владе Др.Мирку Цветковићу,
МИНИСТАРСTВО ФИНАНСИЈА
Министру Др.Мирку Цветковићу,
МИНИСТАРСTВО ФИНАНСИЈА
Државном секретару Вуку Ђоковићу
Предмет:
Покретање иницијативе за
1. Измене Закона о акцизама и рефакција акциза на гориво такси-предузетницима
2. Признавање возила за основно средство рада такси-предузетницима
1. Иницијативе за измене Закона о акцизама и рефакција акциза на гориво такси-предузетницима
Образложење:
Поштовани,
Обзиром да су у току измене Закона о акцизама, подсећамо Вас Иницијативу Струковног удружења такси-предузетника СИТАБ од 03.08.2010. год. и на следеће Споразуме и одговоре на поменуту иницијативу:
1.На Споразум потписан 17.12.2009. године између представника ресорних министарстава као представника Владе Републике Србије и Струковног удружења такси-предузетника СИТАБ заведеним код:
- Министарства трговине и услуга број:401-00-398/2009-01 од 17.12.2009.год
- Министарсва за инфраструктуру број:06-00-544/2009-041 од 17.12.2009.год
(Прилог 1)
Потписаним Споразумом којим је окончан протест такси-предузетника од 17.12.2009. године
влада се обавезала на укидање акциза на гориво за такси-предузетнике и утврђивање модела ценовне стимулације за еколошка горива у износу до 300 лит на месечном нивоу.
2.На одговор Министарства финансија бр 011-00-465/2010-04 од 23 августа 2010 год., у коме se обавештаваmo да ће се разматрати захтев СИТАБ-а за рефакцију акциза крајњем кориснику, тј. такси-предузетнику у месечном износу до 300 литара приликом наредне измене Закона о акцизама потписаног од стране Државног секретара Г-дина Вука Ђоковића
(Прилог 2)
3.На одговор из Кабинета председника 007-00-00847/2010-10 од 04.06.2010. год.,
(Прилог 3)
Поновљамо Допис СИТАБ.-а од 03.08.2010.год, који се тиче рафакције акциза :
Познато је да је штрајк таксиста у Републици из децембра 2009. прекинут због одређених спремности Владе да се регулише и олакша рад такси превоза, као несумњиво значајног вида јавног превоза. Закључак који је тада донет обавезивао је Министарства за инфраструктуру, Министсртво рударства и енергетике и Министарство трговине и услуга да предузму одређене конкретне мере у својој надлежности, као и да иницирају поступке у другим министарствима.
Обавезе Министарства рударства и енергетике односиле су се на измене пореских решења везаних за укидање таксе на луксуз и течни нафтни гас за такси возила и на потребу да се израде модели ценовне стимулације за еколошка горива за такси предузетнике.
Дописом Министарства рударства и енергетике бр. 06-00-531/2009-01 од 04.05.2010. СИТАБ је обавештен да је од стране тог министарства утврђен предлог да се такси предузетницима изврши смањење и повраћај акциза за нафтне деривате и течни нафтни гас, на основу максималне месечне потрошње горива по такси возилу и да је такав предлог упућен Министарству финансија на разматрање. Предлог СИТАБ-а (захтев упућен Министартву рударства и енергетике од 20.04.2010) је да се утврди количина од 300 литара за свако такси возило.
Дописом Министарства финансија бр. 06-00-00042/2010-04 од 17.02.2010. СИТАБ је упознат о негативном ставу овог министарства због: умањења прихода у буџету и неравноправности других привредних субјеката.
Имајући у виду посебан положај такси превоза (Закон о превозу у друмском саобраћају, посебно актуелно увођење такси превоза у Закон о комуналним делатностима, чиме се ова делатност ставља у ниво делатности од посебног значаја), СИТАБ је схватања да има простора за прихватање захтева такси предузетника из децембра 2009 и самог СИТАБ-а, јер би свако друго понашање представљало покушај изигравања показане спремности министарстава која су учествовала у преговорима и показатељ лоше координације и сарадње између министарстава у Влади Србије.
Како је Законом о акцизама, као надлежно министарство за његово спровођење и одређивање ближих услова за остваривање промета робе на коју се плаћа акциза (Правилник о листи осталих деривата нафте који се добијајају од фракције нафте које имају распон дестилације до 380*C, Правилник о условима за остваривање права на рефракцију плаћене акцизе на дизел гориво, начину и поступку остваривања рефакције, условима за добијање овлашћења за дистрибуцију дизел горива, нормативима потребних количина за погон трактора, Правилник о ближим условима, начину и поступку за остваривање права на рефакцију плаћене акцизе на остале деривате нафте из чл. 9 ст. 1 тач 3 Закона о акцизама), равноправно одређено Министарство рударства и енергетике и
Министарство финансија, то овом иницијативом СИТАБ жели да покрене поступак измене Закона о акцизама, како следи:
У чл. 39-а додати ст. 2 који гласи:
„Ако се деривати нафте из чл. 9 овог закона продају крајњем кориснику за такси превоз, може се остварити рефакција акцизе која је плаћена приликом набавке тог горива до месечне количине од 300 литара по такси возилу“
Алтернатива: уместо 300 литара по такси возилу, да стоји: „до месечних количина потребних за обављање такси превоза“ (нормативе и услове прописује ресорно министартво и локална управа, зависно од услова обављања делатности на територији за коју је издата такси дозвола)
Ст. 2 постојећег чл. 39-а постаје ст. 3
СИТАБ очекује да Влада Републике Србије и Министарство финансија подрже предложену иницијативу, утврде предлог за Владу Србије, како би се у скупштинском поступку спровеле и усвојиле измена Закона о акцизама.
2. Иницијативе за признавање возила за основно средство рада такси-предузетницима
Образложење:
Незадовољни применом Правилника о регистрацији моторних и прикључних возила чл. 27 ст.4 којим се такси-предузетници приморавају да на својим возилима носе посебне регистарске ознаке, Струковно удружење такси-предузетника је поднело ИНИЦИЈАТИВУ ЗА ОЦЕНУ УСТАВНОСТИ чл. 27 ст.4 ПРАВИЛНИКА О РЕГИСТРАЦИЈИ МОТОРНИХ И ПРИКЉУЧНИХ ВОЗИЛА.
Напомињемо да МУП нема законско право контроле возила и возача који обављају такси превоз.
Применом оваквог правилника, једино такси-предузетници на својим приватним возилима имају посебне регистарске ознаке, које по закону имају само службена возила државних органа, полиција, војскa, као и дипломатска возила.
Наша возила су сада приватно власништво јер нам нису призната као основно средство за рад, приликом увоза нисмо ослобођени плаћања дажбина и не видимо разлоге или предности од такве могуће примене другачијих регистарских ознака, већ само штету која нам се наноси једностраном одлуком полицијских органа.
Како би овакав приступ имао било какав законски основ, покрећемо иницијативу којом би се признало средство као основно средство рада, и омогућио увоз аутомобила за обављање такси делатности као основног средства за рад, без плаћања царине и ПДВ-а и то на сваке три године.
Струковно удружење такси-предузетника СИТАБ,
Председник Управног одбора
Владо Булатовић
____________________________