SITAB

Strukovno
udruženje
taksi
preduzetnika

Registrujte se

Захтеви Удружења СИТАБ-а у складу са Законом о изменама и допунама Закона о превозу у друмском саобраћају 31.мај.2011

Бр. 232-11/11  Београд, 31.мај.2011.
ГРАДОНАЧЕЛНИК БЕОГРАДА
НР/Драгану Ђиласу
       
Предмет: Захтеви Удружења СИТАБ-а у складу са Законом о изменама и допунама Закона о превозу у друмском саобраћају

         У име такси-предузетника Београда, чланова струковног удружења СИТАБ и из свих законских разлога  захтевамо следеће доследну примену  Законом о изменама и допунама Закона о превозу у друмском саобраћају који је ступио на снагу  још 17.маја ове године:

            1.Формирање и увођење економске најниже цене такси превоза у граду Београду
Образложење: Укинити решење о максималној цени такси превоза и формирати економску најнижу цену такси превоза, и спречити дампинг цена такси услуга у Београду, у складу са изменама и допунама Закона о превозу у друмском саобраћају,  цит:
„Član 27.
                     Posle stava 3. dodaju se st. 4, 5 i 6, koji glase:
„Opština, grad i grad Beograd svojom odlukom uređuju posebne uslove koje treba da ispuni prevoznik, karakteristike i obeležja taksi vozila i način obavljanja taksi prevoza koji nisu definisani ovim zakonom. Opština, grad i grad Beograd svojom odlukom utvrđuju i usklađuju ekonomski najnižu cenu u okviru taksi tarife po kojoj se auto-taksi prevoz mora obavljati na njenoj teritoriji.“
        За цену утврдити реалне параметре на основу којих ће се формирати цена. Обзиром да је закон изашао у службеном гласнику 9-тог маја, Града има законску обавезу поштовања и примене закона од 17-тог маја.

              2.Појачати ангажовање инспекције на примени новог Закона о превозу у друмском саобраћају
Образложење:У складу са заштитом законитости,спречити дампинг цена такси услуга  и санкционисати диспечерске центре који рекламирају незаконити  попуст

              3.Појачати рад инспекције на сузбијању незаконитог такси превоза.
Образложење:Резултати инспекције и број пријава указују на лош рад инспекције на сузбијању незаконитог такси превоза.Обзиром да се сузбијање незаконитог превоза обавља само 5 дана у месецу, стиче се утисак да локална самоуправа неће да се бави укидањем незаконитог такси превоза

Примећена је неодлучност Инспекцијских органа у примени законских одредби којима се лица са дозволама околних општина склањају са улица Београда и спречавају да обављају незаконит такси превоз,те стога:
      У име такси-предузетника Београда чланова струковног удружења СИТАБа из свих законских разлога  захтевамо доследну  примену Закона о изменама о допунама Закона о превозу у друмском саобраћају који је ступио на снагу 17. Амја ове године , по коме  лицима  која обављају такси делатност на територији града Београда без дозволе надлежног органа локалне самоуправе, тј.такси дозволе Града Београда, по коме се:

„Član 53.
„Novčanom kaznom od 80.000 do 150.000 dinara ili kaznom zatvora do 30 dana kazniće se za prekršaj fizičko lice ako:
1) je na krovu vozila kojim se obavlja prevoz putnika ili stvari u drumskom saobraćaju, osim putničkog automobila kojim se obavlja auto-taksi prevoz putnika i vozila kojima se obavlja osposobljavanje kandidata za vozače, stavljeno poslovno ime, odnosno firma ili drugi natpis (član 5. stav 4);
2) se u vozilu kojim se obavlja prevoz putnika, odnosno lica, osim u putničkom automobilu kojim se obavlja auto-taksi prevoz, nalazi taksimetar (član 5. stav 5);
3) obavlja vanlinijski prevoz putnika, osim auto-taksi prevoza putnika, ili javni prevoz stvari, a nije registrovan za obavljanje te vrste prevoza ili ako ne ispunjava uslove utvrđene ovim zakonom u pogledu opremljenosti (član 6. stav 1);
4) obavlja delatnost linijskog prevoza putnika suprotno odredbi člana 6. stav 2. ovog zakona;
5) obavlja prevoz za sopstvene potrebe a ne ispunjava uslove utvrđene ovim zakonom u pogledu opremljenosti, osim za putničke automobile (član 6. stav 3);
6) obavlja auto-taksi prevoz, a nije registrovan u Registru privrednih subjekata za obavljanje auto-taksi delatnosti ili nema odobrenje nadležnog organa lokalne samouprave za obavljanje auto-taksi prevoza (član 6a stav 1);
7) obavlja auto-taksi prevoz putnika suprotno odredbama o bližim uslovima za obavljanje auto-taksi prevoza putnika koje propisuje opština, grad i grad Beograd (član 36. stav 1.).
Za prekršaj iz stava 1. tačka 6) ovog člana obavezno se izriče i zaštitna mera oduzimanja predmeta - vozila koje je upotrebljeno za izvršenje prekršaja.
Za prekršaj iz stava 1. tačke 7) ovog člana obavezno se izriče i zaštitna mera zabrane obavljanja delatnosti u čijem vršenju je učinjen prekršaj."

     Обзиром да се ова законска одредба мора применити на лица која обављају такси делатност на територији Београда са такси дозволама општине  Ковачице, Алибунара, Сопота и сл., које немају надлежност на територији града Београда да издају такси дозволе за обављање такси превоза у Београду, захтевамо да се примени закон и изрекне заштитна мера одузимања предмета-возила које је употребљено за извршење прекршаја.
         Понављамо, општине Алибунар, Сопот, Ковачица немају надлежност на територији Града Београда, што значи да такси-дозволе  тих општина не важе на територији Града Београда. Лица која поседују те дозволе незаконито обављају такси делатност у Граду Београду, што подразумева примену члана 53. закона и изрицање заштитне мере одузимања предмета-возила које је употребљено за извршење прекршаја.
 
 Питање надлежности локалне самоуправе  је јасно у свим доменима предузетништва ,почев од грађевинске дозволе, дозволе за пекарске радње, лимарске и сл, јер такве дозволе ако изда Сопот, Ковачица, не важе у Београду.Тим више чуди незаинтересованост инспекције да доследно примени закон.

        Такође захтевамо да се доследну примену Закона и пријаве против власника диспечерских центара и удружења који издају кровне ознаке нерегуларним таксистима, по члану 49, став 6:

Član 49.
Novčanom kaznom od 150.000 do 600.000 dinara kazniće se za prekršaj privredno društvo ili drugo pravno lice ako:
1) obavlja prevoz vozilima koja ne ispunjavaju uslove utvrđene propisima o bezbednosti saobraćaja na putevima ili propisima o standardima za pojedine vrste vozila (član 3. stav 1);
2) obavlja javni prevoz i prevoz za sopstvene potrebe vozilima koja nisu redovno održavana i kontrolisana (član 3. stav 2);
3) obavlja prevoz u drumskom saobraćaju vozilima koja nisu registrovana na teritoriji Republike Srbije (član 3. stav 3);
4) koristi vozilo za vreme trajanja isključenja koje je u vršenju inspekcijskog nadzora isključeno iz saobraćaja (član 3. stav 4);
5) u vozilu nema putni nalog za vozilo popunjen, potpisan i overen na propisan način (član 4);
6) bilo kojom svojom radnjom omogući drugim pravnim ili fizičkim licima koja ne ispunjavaju uslove propisane ovim zakonom da obavljaju auto-taksi prevoz (član 6a stav 2);

      Не поступање по закону повлачи кривичну одговорност.   
 
Очекујемо хитност у решавању наших захтева и писани одговор у законском року.

                                                                                                                                                              за СИТАБ
                                                                               Члан Управног одбора
      Владимир Илић