SITAB

Strukovno
udruženje
taksi
preduzetnika

Registrujte se

Саопштење за јавност 14.12.10.

САПШТЕЊЕ ЗА ЈАВНОСТ ПОВОДОМ ОДРЖАНЕ
 ПРОТЕСТНЕ ВОЖЊЕ ЗА УВОЂЕЊЕ ЗАКОНИТОСТИ И РЕДА У ТАКСИ ПРЕВОЗУ
и изјаве Градоначелника Драгана Ђиласа

Такси-предузетници Београда су разочарани ставом нашег Градоначелника Београда Драгана Ђиласа, који је одржану протестну вожњу за УВОЂЕЊЕ ЗАКОНИТОСТИ И РЕДА У ТАКСИ ПРЕВОЗУ  назвао „СРАМОТНИМ СКУПОМ  од 203 учесника“.Разочарење је тим веће што је поменуо „да прима само речи похвале од удружења за одличну сарадњу“, диспечерима овакво расуло одговара.Срамота је што  своја права тражимо на улици, а да наше дописе Градоначелник игнорише. Срамота је да протест и захтеви за увођење закона и реда у делатност   неко назива срамотним скупом. Зар је срамота тражити поштовање закона?
 Захтев  ПРОТЕСТНЕ ВОЖЊЕ је   УВОЂЕЊЕ ЗАКОНИТОСТИ И РЕДА У ТАКСИ ПРЕВОЗ, И ТО ЈЕ ЈЕДИНИ ЦИЉ!

1. СИТАБ је струковно удружење такси-предузетника које окупља преко 1.400 од 7.200 такси-предузетника Београда.
2. Обратили смо му се у 30.так дописа на које нисмо добили ниједан одговор.
3. Таксисти Београда су такси-предузетници, а не возачи код удружења (диспечерских центара) чије услуге користимо (пинк, Беотакси, Београдски пословни такси, Лукс и ост.)и они не могу да одлучују у наше име.
4. Удружења су верујемо задовољна сарадњом са Градоначелником, диспечери и праве највећи хаос у такси превозу, почев од издавања и продаје кровних ознака, па до дампинга цена такси превоза лажним попустима који такси-предузетнике кошта, док се они богате. Почеле су и претње такси-предузетницима...
5. Рад инспекције са одузетих 153 возила у последње четири године, и нешто преко 1.000 пријава за годину дана је симболичан, обзиром да је свакодневно преко 2.000 нерегуларних таксиста на улицама Београда
6. Захтеви протестне вожње имају упориште у закону и одлукама града Београда, почев од јединствене кровне ознаке коју издаје град. Зашто се законска Одлука не поштује?
7. Број учесника протеста  који  је саопштен од Градоначелника је нетачан. Уосталом, и да је било само 200 учесника протеста, да ли то Градоначелник признаје и призива само силу?
 Колона на уласку у ужи центар града, била је од почетка Бранкове улице, преко моста до општине Нови Београд, Ул.Аугустина Нета до мерцедосовог сервиса.Било је преко  600 возила,што су и новинари утврдили.
8. Протест је организован без блокаде града јер нам то није циљ, и зато је протестна колона требала да се окупи на платоу скупштине града како би што мање наши суграђани  трпели због протестне вожње  ЗА УВОЂЕЊЕ ЗАКОНИТОСТИ И РЕДА У ТАКСИ ПРЕВОЗУ.
9. Искрено се надамо да је градоначелнику стало до УВОЂЕЊА ЗАКОНИТОСТИ И РЕДА У ТАКСИ ПРЕВОЗ
10. Крајње је време да  чује глас такси-предузетника који су носиоци такси превоза, а не да 8 власника диспечерских центара и ЊИХОВ Синдикат Независност који законски не може да представља такси-предузетнике, одлучује о судбини 7.200 такси предузетника и њихових породица, уз похвале Градоначелнику и захвалност док узимају десетине хиљада  еура  на месечном нивоу.

Позивамо Градоначелника да организује састанак са представницима такси-предузетника а не да преговара са власницима диспечерских центара који се богате док наше породице прехрањујемо радећи преко 12 сати дневно.
        Наредне протестне вожње ће се одржати у јануару месецу уколико нас градоначелник не прими. Такси-предузетници ће на наредним протестима бити без кровних ознака, јер су власници диспечерских центара Пинк и Алфа, претили учесницима протеста.
        Протестне вожње неће бити уколико градоначелник почне са УВОЂЕЊЕМ ЗАКОНИТОСТИ И РЕДА У ТАКСИ ПРЕВОЗ, почев од организовања састанка, промена састава радне групе за такси превоз која треба да окупља легитимне представнике такси-предузетника а не диспечере, и почне се са применом постојећих законских одредби и Одлука о ауто-такси превозу. Сви наши захтеви упућени граду имају законску основу.
        Захваљујемо се грађанима на речима подршке, саобраћајној полицији на професионалној сарадњи као и осталим органима полиције