SITAB

Strukovno
udruženje
taksi
preduzetnika

Registrujte se

ZAHTEV ZA SASTANAK SA GRADONAČELNIKOM-28.12.09.

G R A D O N A Č E L N I K U   G R A D A   B E O G R A D
G-dinu DRAGANU ĐILASU

Poštovani Gradonačelniče,

Udruženje taksi preduzetnika SITAB je osnovano sa ciljem zastupanja i zaštite  interesa taksi-preduzetnika pred  lokalnom i republičkom upravom, radi davanja konkretnog doprinosa uređenja taksi službe u Beogradu.


Obzirom da se pitanje taksi delatnosti u gradu Beogradu  rešava duži niz godina bez pravih predstavnika taksi-preduzetnika, kao odgovor na to osnovan je SITAB ( prvo kao sindikat taksista Beograda, a sada kao udruženje) koje okuplja preko 600 taksi preduzetnika Beograda. Naš broj se svakodnevno povećava, a cilj nam je da okupimo sve taksi-preduzetnike koji su zainteresovani za profesionalno obavljanje taksi prevoza u Beogradu kao vida samostalne delatnosti.
Sadašnje stanje u taski delatnosti je katostrofalno, počev od:
-    prevelikog broja regularnih taksi-preduzetnika kojih ima skoro 8.000
-     velikog broja neregularnih taksi–preduzetnika kojih ima između 2-3.000 (uglavnom sa dozvolama Kovačice, Pančeva i sl)
-     loših rezultata inspekcije ( 700 prijava za 11 meseci ili dve dnevno),
-     nečinjenje ništa protiv Beogradskih taksi-asocijacija koje zapošljavaju neregularne taksiste (nepostojanja zakonske regulative)
-     malog broja taksi stajališta i mesta za naša vozila na takci stanicama              ( inspekcija piše kazne za parkiranje van taksi stajališta)
-    predloga izmene Zakona koja je radila prethodna radna grupa gde se otvara mogućnost da pravna lica zapošljavaju vozače na licenciranim vozilima
-    Nepostojanje minimalne cene taksi-prevoza, pa taksi-asocijacije koje zapošljavaju divljake daju neekonomske popuste (damping), dok nesavesni taksisti naplaćuju i više od regularne cene

Svi navedeni primeri upropašćavaju taksi delatnost  u gradu Beogradu,dovode na rub egzistencije regularne taski-preduzetnike koji su se zadužili kako bi ispunili normu euro 3 i platili porez, dok se ništa ne čini kako bi se taksi servis, kao javni servis od velikog značaja za grad, ne uređuje u skladu sa potrebama grada, naših sugrađana i gostiju koji dolaze u Beograd,  kao i  taksi preduzetnika koji obavljaju tu delatnost.
Sa druge strane, neregularni taksisti nekažnjeno obavljaju javni prevoz u Beogradu,pojedine taksi-asocijacije zapošljavaju divljake a inspekcija navodno nema zakonskih mogućnosti da kažnjava te pojave.


Ovakvo haotično  stanje traje duži niz godina, krajnje je vreme da se ova pitanja reše.

Obzirom da je i  SITAB dobio učešće u radnoj grupi koja pored Sindikata Nezavisnost i predstavnika taksi–asocijacija Beotaksi,Pink i Žutog predstavljaju taksi –preduzetnike od septembra ove godine, daćemo komentar dopisa i dešavanja u zadnja dva meseca.
1.

Sastanak održan 23.11.2009.god kome su prisustvovali Gradonačelnik grada Beograda Gospodin Dragan Đilas, predstavnici grada i gradske uprave, kao i predstavnici taksi-preduzetnika sa druge strane.

Tema sastanka i naše viđenje samog sastanka:
-    Preduzimanje neophodnih mera i radnji vezano za izradu projekta implementacije Studije profesora dr.Milomira Veselinovića.Sama studija Profesora dr.Milomira Veselinovića je naručena od grada još 2005. godine, i naše je mišljenje da daje dobru osnovu za rešavanje taksi delatnosti u Beogradu, uz uvažavanje primedbe predstavnika taksi preduzetnika.
Predlog sa naše strane je bio da se ne plaćaju nove studije, već da se taj novac preusmeri na implementaciju BETAMODA.
-    Onemogućavanje rada licima koja auto-taksi delatnost u Beogradu obavljaju bez odobrenja za rad
Sekretar Sekretarijata za inspekcijeske poslove  Gorjana Obrenović je prezentovala rad inpekcije i napomenula da loša zakonska regulativa umnogome  otežava  rad inspekcije.
Mišljenja smo da te loše rezultate uslovljene navodnom lošom zakonskom regulativom , uveliko koriste neregularni taksisti, taksi-asocijacije koje zapošljavaju takve taksiste i inspekcija koja ima zaista loše rezultate rada.Ipak, neverovatno je da inspekcija ne ume da se izbori sa takvom pojavom, jer ovakva situacija nije od juče, već traje zadnjih 10 godina.
-    Preduzimanje neophodnih mera i radnji radi izmena propisa sa ciljem utvrđivanja jedinstvene cene taksi prevoza u Beogradu.
Objašnjeno nam je da ćete tražiti mišljenje resornog ministarstva i dali ste nalog Upravi za cene Sekretarijata za privredu da napravi analizu mogućnosti uvođenja minimalne cene koja će biti obavezujuća za sve taksi-preduzetnike u Beogradu.Takođe ste tražili da se i sami dogovorimo oko minimalne cene bez prava na popust.
Na sastanku koji je održan u prostorijama SITAB-a 23.11.2009 godine, kome su prisustvovali predstavnici svih taksi asocijacija i predstavnika taksi-preduzetnika, kao zaključak sa sastanka je proizašlo:


-Za MINIMALNU cenu bez popusta 6400 taksi preduzetnika
-Za jedinstvenu cenu sa popustom 1269 taksi preduzetnika

O ovome ste bili obavešteni pisanim putem, predato na pisarnici 24.11.2009.god  zavedeno pod brojem G 7900 1 Tg:3216-103
-    Hitno zaustavljanje izdavanja novih taksi dozvola za obavljanje taksi delatnosti auto-taksi prevoza
Objasnili ste nam da je preostalo da se izda još 300 taksi dozvola licima koji ispunjavaju zakonske uslove.S tim u vezi, mislimo da treba objaviti ukupan broj taksi dozvola i imena pomenutih 300 ljudi koji će dobiti dozvole, kako bi se sprečila dalja manipulacija brojem taksi dozvola i definitivno odredio broj taksi-preduzetnika u Beogradu
-    Odlaganje sprovođenja odredbi koje se odnose na usklađivanje vozila sa ekološkim normama EURO 3 i 4
Odložili ste primenu još godinu dana,
-    Prolongiranje uvođenja fiskalnih kasa u naredne dve godine
Objasnili ste nam da nije u vašoj nadležnosti
-    Da se uslovi iz tenderske dokumentacije usklade sa Zakonom o prevozu u drumskom saobraćaju i Odlukom o auto-taksi prevozu Grada Beograda
Rečeno je da ćete zatražiti mišljenje nadležnih gradskih institucija  da li je tekst konkursa u potpunosti u skladu  sa gradskom  Odlukom o auto taksi prevozu, i ukoliko nije da  li ćete tražiti da se konkurs poništi.Da li je nešto urađeno po tom pitanju?
2.

Kao zaključak sa sastanka, dobili smo od ČLANA GRADSKOG VEĆA G-dina Dejana Malog dopis  23 novembra.Komentar SITABA je sledeći;

1. U prvoj tačci se ne spominje Studija profesora dr.Milomira Veselinovića BETAMOD (Beogradski taksi model), što je naš zahtev bio, već se pominje da će se ubrzati rad na Predlogu zakona o izmenama zakona o prevozu u drumskom saobraćaju.Betamod bi trebalo implementirati.
2.Pominje se da grad vrši svakodnevne kontrole rada neregularnih taksista. A posebno 5 dana mesečno uz asistenciju intereventne jedinice MUP-a.
U praksi to izgleda ovako:  Inspektor ne zaustavlja divljaka jer neće da mu stane i jer se plaši za svoju bezbednost, a kada to rade sa interventnom divljaci su obavešteni i nema ih na ulici.
Otud  i rezultat od 700 prijava protiv divljaka za 11 meseci, (nešto preko 2 dnevno, ili jedan promil od ukupnog broja divljaka na ulici)
3.Prenešeno je šta je bilo na sastanku, i nadamo se da će biti iskorišćena mogućnost uvođenja minimalne cene
Tačke 4,5,6 i 7 su korektno prenešene sa sastanka, ostalo je samo  da nam se saopšti da li je nešto grad radio po tom pitanju.







3.

U novembru mesecu, dobili smo Predlog za upućivanje inicijative Vladi Republike Srbije da Narodnoj skupštini Republike Srbije podnese predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o prevozu u drumskom saobraćaju, od strane Gradskog javnog pravobranilaštva.

Mišljenja smo da ovaj Amandman ne rešava pitanje taksi-preduzetnika sa dozvolama Kovačice,Pančeva i ostalih prigradskih opština koji obavljaju taksi delatnost u Beogradu, sa krovnim oznakama pojedinih beogradskih taksi-asocijacija ili taski-asocijacija iz okolnih opština.Oni danas predstavljaju većinu neregularnih taksista u Beogradu.

Treba sankcionisati i takva lica, kao i taksi-asocijacije koje im daju krovne oznake i radio stanice.

U zakon treba uneti da:
-krovna oznaka ima status lične legitimacije, što ona i jeste,i da je zabranjeno isticanje krovne oznake bez ovlašćenja taksi-asocijacije i grada Beograda na područiju Beograda
- da je zabranjeno obavljati taksi-delatnost u Beogradu sa dozvolom izdatom od druge opštine.
-da će se kazniti taksi-asocijacije ukoliko se zatekne taksi-vozilo sa krovnom oznakom za koju nema taksi-dozvola Grada Beograda
O ovome je obavešteno i Gradsko javno pravobranilaštvo.

4.

U novembru, 30.11.2009 godine  SITAB je ispred radne grupe predao na pisarnicu  upićen Dopis Vama, zaveden pod brojem G 8033.
U samom dopisu smo naveli naša očekivanja i primedbe vezano za sastanak koji smo imali sa Vama kao predstavnici taksi-preduzetnika.

5.

Vaš odgovor od 30.11.2009.god..,  Granskom Sindikatu taksi vozača i autoprevoznika, sa sadržinom zahteva koji Vam je upućen nismo upoznati.

U samom odgovoru ste naveli dogovorene i obećane predloge koje ste nam dali i na samo sastanku.Žao nam je što smo bili prinuđeni da se pridružimo štrajku 17.12.2009.god, koji zasigurno nije bio upućen protiv Vas, već je bio uslovljen nerešavanjem pitanja i zahteva koji su bili iznešeni pred resorna ministarstva Republike Srbije.






Zaključak:

U ime SITAB-a i taksi-preduzetnika  (nismo više taksi vozači) koje predstavljamo, želimo da nas prihvatite kao partnere u rešavanju haotičnog stanja koje vlada u taksi prevozu. Konkretni predlozi koje smo naveli, sa primerima koji su naša svakodnevnica i uz Vašu dobru volju i zajedničku istrajnost, možemo poboljšati položaj svih kolega koje žele da se profesionalno bave taksi-preduzetništvom.

Molimo Vas da organizujete sastanak sa predstavnicima SITAB-a, kako bi u ličnom kontaktu obrazložili zahteve taksi-preduzetnika i ukazali na probleme u gradskom servisu koji taksi delatnost i predstavlja, čijim nerešavanjem se ugrožava egzistencija naših kolega i  naših porodica.


Ostajemo sa dužnim poštovanjem,


Udruženje taksi-preduzetnika  SITAB
Ulica Murska 14, Beograd
Mob.063/853-5464
Ova adresa el. pošte je zaštićena od spambotova. Omogućite JavaScript da biste je videli.

Predsednik Udruženja SITAB


______________________
Vlado Bulatović

e-mail: Ova adresa el. pošte je zaštićena od spambotova. Omogućite JavaScript da biste je videli.