SITAB

Strukovno
udruženje
taksi
preduzetnika

Registrujte se

Gradonačelniku Draganu Đilasu-30.11.09. PROTESTNA VOŽNJA

GRADONAČELNIKU G-dinu DRAGANU ĐILASU


Povodom odgovora na Zahteve predstavnika taksi-preduzetnika G-dina Dejana Malog u ime Gradonačelnika G-dina Dragana Đilasa, održan je sastanak u prostorijama Sindikata taksista Beograda -SITAB, ul.Murska 14, na kome su prisustsvovali  izabrani  predstavnici taksi.asocijacija,Sindikata Nezavisnost i Sindikata taksista Beograda  (u osnivanju).
Nezadovoljni nedefinisanim zaključcima sa sastanka  koje smo dobili od G-dina Dejana Malog, tražimo jasne odgovore na naše zahteve kako bi odredili definitivan stav po pitanju  najavljene protesne vožnje predviđene za 01.12.2009. godine.


1.Preduzimanje neophodnih mera i radnji vezano za izradu projekta implementacije Studije profesora dr.Milimira Veselinovića (Beogradski taksi model-BETAMOD)
-U odgovoru Gdina Dejana Malog ,BETAMOD se ni ne pominje, već se pominje uvođenje licenci i predviđanje mogućnosti obavljanje taksi delatnosti isključivo kao osnovne, a ne kao dopunske.
Kao što smo naveli u našem Zahtevu,  tražimo  da se preduzmu  mere za implementaciju BETAMOD-a, kao stručne studije koja je naručena za potrebe dugoročnog rešavanja taksi delatnosti u Beogradu.Smatramo da je neophhodno da se studija koju je grad Beograd već platio i prihvatio 2005 god, primeni u praksi uz uvažavanje primedbi koje bi u ima taksi preduzetnika izneli predstavnici Radne grupe.Sem samog licenciranja, ona daje stručno viđenje rešenja radnog okruženja za obavljanje taksi delatnosti u Beogradu, i kao takva je odličan osnov za dugoročno rešenje taksi službe u Beogradu.
Ukratko,prihvatanje našeg zahteva rešavanja pitanja taksi delatnosti od strane stručnih lica uz naše učešće bio bi rešen, grad bi bio na dobitku jer ne bi više postojala potreba za izradu novih studija o auto-taksi prevozu u Beogradu, čime bi grad Beograd uštedeo značajna sredstva i usmerio ih na samu implementaciju studije  BETAMOD, na koji bi način i naši sugrađani, grad Beograd i taksi-preduzetnici bili na dobitku.
Zbog toga smatramo da dalju agoniju taksi prevoza treba zaustaviti, uključiti struku i prekinuti eksperimentiasanje koje košta sve nas,prihvatiti implementaciju BETAMOD-a, odrediti realan rok početka primene i implementirati studiju.
Želimo konkretan odgovor po našem zahtevu i saglasnost  za primenu BETAMOD-a.

2.Onemogućavanje rada licima koja auto-taksi delatnost u Beogradu obavljaju bez odobrenja za rad
Smatramo da je rad inspekcije 5 dana  mesečno uz asistenciju MUP-a nedovoljan, i da bi trebalo da bude barem 15 dana mesečno.
Bez asistencije MUP-a, inspekcijski rad na suzbijanju ovakve pojave je minoran ili nepostoji.U slučajevima kada inspekcija vrši kontrolu uz pomoć MUP-a, neregularni taksisti se međusobmo upozore i sklone sa ulica.Ukoliko bi taj rad bio barem 15-odnevni, rezultati njihovog rada bi bili mnogo bolji.

Takođe smo na sastanku u vidu obećanja čuli da će Gradonačelnik pokrenuti Amadman na Zakon o prekršajima, i da će se stvoriti zakonska mogućnost oduzimanja vozila licu koji neregularno obavlja taksi delatnost u Beogradu i u slučajevima kada se vozilo nije vlasništvo neregularnog taksiste, i da će Amadman biti usvojen do prvog marta 2010. godine.
Tražimo pisanu potvrdu navedenog obećanja sa definisanjem krajnjeg roka.

3.Preduzimanje neophodnih mera i radnji radi izmene propisa sa ciljem utvrđivanja minimalne cene taksi prevoza u Beogradu

-U dogovoru koji smo dobili od Dejana Malog, pominje se da je Gradonačelnik dao nalog upravi za cene Sekretarijata za privredu da napravi analizu mogućnosti uvođenja jedinstvene cence za sve taksi vozače koja bi bila obavezujuća kao i mogućnost uvođenja minimalna cene taksi usluga,bez prava davanja popusta.
S tim u vezi, Radna grupa je na sastanku koji je održan 23.11. uputila Zahtev za donošenje minimalne cene taksi prevoza, koju su podržali predstavnici 6400 taksi preduzetnika u odnosu na 1269 koji su bili protiv.Sam izveštaj je preko pisarnice predat Gradonačelniku 24.11.2009. , zaveden pod brojem G-7900-1-tri:3216-103.
Dogovorena većinom usvojena  minimalna cena je:
•    START 129 RSD
•    I tarifa   49 RSD
•    II tarifa  64 RSD
•    III tarifa 98 RSD
Takav propis je uveden u Auto-skole, tehničke preglede itd.Uvođenje minimalne cene pomoglo bi taksi preduzetniku kao i  korisnicima naših usluga.
Potrebno je odrediti krajnji rok donošenja takve odluke ili odgovara po našem zahtevu.Takva odluka ima podršku preko 80% taksi preduzetnika,i kao takva u slučaju donošenja će imati ogromnu podršku u svakom pogledu.

Tačke 4  i 5 su permutovane u zaključcima sa sastanka u odnosu na zahtev.

4.Donošenje odluke da rok za usklađivanje sa gradskom odlukom o auto taksi predlogu (norme euro 3-4) bude produžen do 01.01.2011 godine.

Zahvaljujemo se u ime kolega koji nisu uspeli da ispune normu euro 3.

5. Prestanak izdavanje novih taksi dozvola za obavljane taksi delatnosti auto-taksi prevoza

Na sastanku je Gradonačelnik izneo podatak da je preostalo još 320 sudskih presuda po kojima se grad Beograd obavezuje na izdavanje taksi dozvole.
S tim u vezi, treba izneti broj važećih taksi dozvola zaključno sa danom davanja te informacije, kako bi se imao uvid u izdavanje novih dozvola.

6.Prolongiranje uvođenja fiskalnih kasa u naredne dve godine

Radna grupa će se obratiti nadležnom ministrarstvu

7.Da se uslovi iz tenderske dokumentacije JAVNE NABAVKE USLUGE TAKSI PREVOZA PUTNIKA T 12 O9 Aerodroma Beograd usklade sa Zakonom o prevozu u drumskom saobraćaju i Odlukom o auto taksi –prevozu Grada Beograda, tj. tender poništi  

Smatramo da sam tender predstavlja kršenje Odluke o auto-taksi prevozu, jer klasifikacijom vozila na prvu lux kategoriju taksi preduzetnik stiče pravo na rad na Aerodromu.Davanje MONOPOLA po osnovu tendera bilo kome pravnom licu ili taksi-asocijaciji, kosi se sa klasifikacijom vozila.Izdavanje eventualnih vaučera i njihovo korišćenje  za vožnje od i do aerodroma, treba omogućiti u svim vozilima taksi-preduzetnika koji su klasifikacijom vozila dobili I luks kategoriju.
Sami uslovi tendera su nerazumni i ekonomski neopravdani, pa daju osnovanu sumnju da se preko tendera želi ući na Aerodrom i kasnijim Aneksima ugovora opravdati ulazak u nerealne zahteve tendera.   
Treba postaviti vremenski rok rešavanja ovog pitanja po našem zahtevu.


ZAKLJUČAK:

Gospodine Gradonačelniče,

Kako bi odustali od protesne vožnje zakazane za 01.12.2009.godine, potrebno nam je sa Vaše  strane  u pisanoj formi  dostaviti prihvatanje zahteva taksi  i auto prevoznika sa definisanim  rokovima ispunjenja  .

Molimo Vas da razumete naš stav i stav taksi-preduzetnika koji žele konkretne odgovore na svoje zahteve, kako bi ih ubedili da protesna vožnja ne treba da se održi.
Sa jasnim pisanim obećenjem i vremenskim rokovima, kao potvrdu  Vašu dobre volju koju ste iskazali, protesnu vožnju ćemo otkazati.
Previše puta smo bili prevareni, smatramo da je Vaše pisano obećanje garant vaše dobre volje i konačnog ispunjenja naših zahteva.

Ne želimo da budemo deo problema, želimo da se naši problemi reše uz Vašu pomoć kako bi ostvarili  zajedničku  korist grada, naših korisnika i taksi-preduzetnika.

Ostajemo sa dužnim poštovanjem i nadom da ćete ispuniti naše zahteve,

Ovlsšćeni predstavnici taksi vozača i taksi asocijacija Beograda