SITAB

Strukovno
udruženje
taksi
preduzetnika

Registrujte se

ПРИТУЖБА НА РАД СЕКРЕТАРИЈАТА ЗА ИНСПЕКЦИЈСКЕ ПОСЛОВЕ такси превоз БР. 3

 
Бр. 144-56/12 Београд, 13.03.2012.год
МИНИСТАРСТВУ  ЗА ИНФРАСТРУКТУРУ И ЕНЕРГЕТИКУ
-Министру Милутину Мркоњићу
Помоћнику Министра
Драгану Јовановићу
Правној служби Министарства за Инфраструктуру
ГРАДСКА УПРАВА ГРАДА БЕОГРАДА
- Председнику градског већа
-Дирекцији за јавни превоз , Александру ЂУКИЋУ

ПРИТУЖБА НА РАД СЕКРЕТАРИЈАТА ЗА ИНСПЕКЦИЈСКЕ ПОСЛОВЕ такси превоз БР.  3
Због:
- неспровођења Закона о превозу путника у друмском саобраћају у целости
-лоших резултата рада
- непримене члана 52 у сузбијању незаконитог такси превоза у Београду

ОБРАЗЛОЖЕЊЕ
Поштовани,
               И поред Закона о превозу у друмском саобраћају, усвојеном 17.05.2011. године којим се сузбија незаконит такси превоз предузетника  који су регистровали такси делатност у општинама  ван територије града Београда (Сопот, Панчево, Ковачица и сл), а своју делатност обављају у Београду, чланом 52 Закона о превозу у друмском саобраћају  се санкционише таква појава јер немају одобрење надлежног органа локалне самоуправе за обављање ауто-такси превоза града Београда.
Цитирамо члан 52:
                                                                             „Član 52.

         Novčanom kaznom od 150.000 do 500.000 dinara kazniće se za prekršaj preduzetnik ako:
1) je na krovu vozila kojim se obavlja prevoz putnika ili stvari u drumskom saobraćaju, osim putničkog automobila kojim se obavlja auto-taksi prevoz putnika i vozila kojima se obavlja osposobljavanje kandidata za vozače, stavljena firma ili drugi natpis (član 5. stav 4);
2) se u vozilu kojim se obavlja prevoz putnika, odnosno lica, osim u putničkom automobilu kojim se obavlja auto-taksi prevoz, nalazi taksimetar (član 5. stav 5);
3) obavlja vanlinijski prevoz putnika, osim auto-taksi prevoza putnika, ili javni prevoz stvari, a nije registrovan za obavljanje te vrste prevoza ili ako ne ispunjava uslove utvrđene ovim zakonom u pogledu opremljenosti (član 6. stav 1);
4) obavlja prevoz za sopstvene potrebe, a ne ispunjava uslove utvrđene ovim zakonom u pogledu opremljenosti, osim za putničke automobile (član 6. stav 3);
5) obavlja auto-taksi prevoz, a nije mu pretežna delatnost auto-taksi prevoz ili nije registrovan u Registru privrednih subjekata za obavljanje auto-taksi delatnosti ili nema odobrenje nadležnog organa lokalne samouprave za obavljanje auto-taksi prevoza (član 6a stav 1);
6) obavlja auto-taksi prevoz putnika suprotno odredbama o bližim uslovima za obavljanje auto-taksi prevoza putnika koje propisuje opština, grad i grad Beograd (član 36. stav 1);
7) obavlja auto-taksi prevoz putnika suprotno odluci kojom opština, grad i grad Beograd utvrđuje ekonomski najnižu cenu u okviru taksi tarife po kojoj se auto-taksi prevoz mora obavljati na njenoj teritoriji (član 36. stav 4).
Za prekršaj iz stava 1. tačka 5) ovog člana obavezno se izriče i zaštitna mera oduzimanja predmeta - vozila koje je upotrebljeno za izvršenje prekršaja.
Za prekršaj iz stava 1. tačka 6) ovog člana obavezno se izriče i zaštitna mera zabrane obavljanja delatnosti u čijem vršenju je učinjen prekršaj."
              Дана 12.03.2012.године с почетком у 11 часова, Дирекција за јавни превоз је организовала састанак чланова СИТАБ-а са представницима Инспекције, на коме смо успели да утврдимо на основу усменог исказа представника инспекције да се члан 52 Закона о превозу у друмском саобраћају  не примењује, јер нису поднели ниједну пријаву по члану 52.
           Наиме, инспекција сматра да предузетници са других општина који се затекну на територији Града Београда, не подлежу члану 52, јер ипак имају дозволу надлежног органа локалне самоуправе за обављање ауто-превоза на њиховој матичној општини. Објаснили су нам да је то разлог зашто нема ниједне пријаве.
              Такво тумачење закона инспекције несанкционисање  незаконитог превоза, непримене члана 52 у сузбијању незаконитог такси превоза у Београду, даје основу нашој Притужби да се Закон не спроводи у целости.      
     
Питамо Вас:
1. Како је могуће да Инспекција прихвата такве дозволе предузетницима  као валидне за обављање такси превоза у Београду , када нису издате од надлежног органа локалне самоуправе града Београда?
2. Кренувши том логиком, које још дозволе  за предузетничке радње или послове, издате на другој општини од органа локалне самоуправе  важе на територији Града Београда?
-Сем такси дозвола, јер их прихвата инспекције неписањем пријава по члану закона који ту појаву санкционише (у овом случају пријавом по  члану 52), ми мислимо ниједна.

Дозвола издата на другој општини не даје право да се такси делатност обавља  на територији Града Београда, и у том случају такси-предузетник на општини за коју нема такси дозволу за обављање ауто-такси превоза подлеже члану 52 Закона о превозу у друмском саобраћају.

               И одговор на ова питања даје основ и  потврду нашој Притужби. Предузетници који се затекну на територији града Београда подлежу члану 52 Закона о превозу у друмском саобраћају, јер чињеница је да немају одобрење надлежног органа локалне самоуправе за обављање ауто-такси превоза града Београда.

            Обзиром да Инспекција својим нечињењем и неприменом закона подстиче такве појаве, захтевамо да са своје стране предузмете све одговарајуће мере како би се закон доследно применио, и коначно стало на крај незаконитом такси превозу.

Очекујемо хитност у решавању наше Притужбе.

       С поштовањем,

Такси-предузетник
Звездан Секулић
________________________