SITAB

Strukovno
udruženje
taksi
preduzetnika

Registrujte se

Strukovni zahtevi SITAB/a

 
                                                                                                              Бр. 238-10/11  Београд  26.12.2011                                                                                                               
Дирекцији за јавни превоз
Александру ЂУКИЋУ
Секретаријату за инспекцијске послове
Секретару Мр. Миодрагу Стојановићу

Предмет:ДОПИС СИТАБ-а:Захтеви и предлози СИТАБ-а за кажњавање злоупотреба и увођење Законитости и реда у такси делатност
     Поштовани,

Везано за ваш Допис бр. IV–08 бр. 344-1067/11 од 23.12.2011. године у коме нас обавештавате да ће с извршити подела Сагласности за обављање такси делатности, као и због низа нерешених питања, постављамо Вам следећа питања и захтеве:
I
САГЛАСНОСТ
1. О каквој се Сагласности  ради?
2. Шта добија тиме такси-предузетник који је регистрован у АПР-у за обављање такси делатности ?
3. Да ли ће се коначно одузимати возила лицима која немају Сагласност за обављање такси делатности у складу за Законом о превозу путника у друмском саобраћају, члан 53.?

6) obavlja auto-taksi prevoz, a nije registrovan u Registru privrednih subjekata za obavljanje auto-taksi delatnosti ili nema odobrenje nadležnog organa lokalne samouprave za obavljanje auto-taksi prevoza (član 6a stav 1);
7) obavlja auto-taksi prevoz putnika suprotno odredbama o bližim uslovima za obavljanje auto-taksi prevoza putnika koje propisuje opština, grad i grad Beograd (član 36. stav 1.).
Za prekršaj iz stava 1. tačka 6) ovog člana obavezno se izriče i zaštitna mera oduzimanja predmeta - vozila koje je upotrebljeno za izvršenje prekršaja.
Za prekršaj iz stava 1. tačke 7) ovog člana obavezno se izriče i zaštitna mera zabrane obavljanja delatnosti u čijem vršenju je učinjen prekršaj.

4. Треба ли Сагласност именовати као Одобрење,како би се Закон применио као и Одлука града Београда, (која такође помиње члан 53) за лица која немају дозволу надлежног органа локалне самоуправе?
II
ТХ таблице
                Указујемо Вам на чињеницу да поједини такси –предузетници региструју и више возила са ТХ таблицама која након тога некажњено продају „дивљим“ таксистима, и захтевамо да се таква појава спречи и кажњава, у складу за Законом о превозу путника у друмском саобраћају, у складу са чланом 49, тачка 6:.


Član 49.
Novčanom kaznom od 150.000 do 600.000 dinara kazniće se za prekršaj privredno društvo ili drugo pravno lice ako:
6) bilo kojom svojom radnjom omogući drugim pravnim ili fizičkim licima koja ne ispunjavaju uslove propisane ovim zakonom da obavljaju auto-taksi prevoz (član 6a stav 2);
III
Захтев за укидање ветробранских налепница
              Обзиром да су нам возила видно обележена ТХ ознакама, захтевамо да се налепнице укину као непотребан трошак, који када такси-предузетник једва преживљава, сваки трошак који нема сврху треба укинути.
По овом питању захтевамо хитно реаговање, јер је захтев више него оправдан и логичан.
IV
Такси асоцијације
              Захтевамо да се кажњавају злоупотребе  такси асоцијације које упорно издају кровне ознаке лицима која немају такси дозволу града Београда у  у складу за Законом о превозу путника у друмском саобраћају, у складу са чланом 49, тачка 6:.
Član 49.
Novčanom kaznom od 150.000 do 600.000 dinara kazniće se za prekršaj privredno društvo ili drugo pravno lice ako:
6) bilo kojom svojom radnjom omogući drugim pravnim ili fizičkim licima koja ne ispunjavaju uslove propisane ovim zakonom da obavljaju auto-taksi prevoz (član 6a stav 2);
            Озбиљан проблем представљају такси асоцијације које некажњено издају кровне ознаке, док инспекција и када затекне лица са дозволама околних општина а кровним ознакама Београдских такси асоцијација, и поред постојања законске основе, ништа не предузима против такси асоцијација која већ дуже време помињу у својим извештајима.

V

Пломбирање таксиметра и увођење у ред рад таксимерџија

1. Захтевамо да се онемогући  овера таксиметара лицима која немају важићу такси дозволу и извршен естетски преглед.
2. За лица којима је истекао естетски, дати потврду на самом прегледу у Дирекцији са којом може да обави оверу таксиметра.

           Један од видова злоупотребе је да и таксимерџије врше оверу таксиметара лицима која немају важеће  такси  дозволе, па им треба дати Упутство по којем немају право да врше оверу таксиметара лицима која немају важећу такси дозволу. Таксимерџије јурећи зараду уграђују таксиметре и у возила која немају одобрење за такси делатност, тако да поступају мимо Закона  чиме се стиче основ за примену Закона члан 49, став 6

 


VI

Такси возачи

Примећено је да тренутно има 57 такси возача, (или и више), у односу на број од 49 колико их је било претходних година.

1. На који начин се повећао број такси возача?
2. Зашто се повећава број такси возача, када има и превише такси-предузетника?
3. Како се контролишу такси возачи, како им се гасе такси дозволе и ко их запошљава ?
4. Зашто се издају возачима такси дозволе, када има и сада превелик број такси-предузетника?

С тим у вези, захтевамо да се престане са издавањем такси дозвола такси возачима, док се не донесе план колико је потребно такси возила и предузетника Граду Београду, у складу са законом.

VII

Формула за израчунавање цене такси превоза

            Као један од законских предуслова за увођење реда у такси превоз, потребно је донети формулу за израчунавање цене такси превоза. Подсећамо  Вас да је садашња цена такси превоза још из периода када је евро био 79 РСД а цена горива 80 РСД  по литру евро дизела.

Закључак:

              Све мере које Дирекција и инспекција предузима своде се на наметање нових обавеза такси-предузетницима, док се примена закона у делу санкционисања  злоупотреба  за такси –асоцијације, таксимерџије и лица која несметано обављају такси делатност у Београду без дозволе надлежног органа локалне самоуправе (Дирекције за такси превоз) не гоне и не кажњавају по Закону, иако након усвајања и ступања на снагу Закона о превозу путника у друмском саобраћају од 17.05.2011. године постоје сви законски услови да се такве појеве санкционишу.
             Закон треба да важи за све, али чињенице да злоупотребе постоје и да на њих већ дуже указујемо, доводе у сумњу намеру одговорних лица. Резултати Инспекције, број „дивљих“ таксиста на улици, неодговорност такси асоцијација, повећан број такси возача, све то указује да проблем постоји, као и да је неопходна акција одговорних лица која се морају бавити тим питањима.

             Питања и захтеви који су Вам у овом допису уручени, своде се на струковни  захтев такси-предузетника да се системски уреди такси делатност, уведе законитост и ред у свим деловима такси превоза.
         Очекујемо да на сва питања и захтеве добијемо конкретне одговоре и поступања, а да питања уколико нису у вашој надлежности (често се користи као изговор за не поступање), буду прослеђена надлежним службама а СИТАБ обавест коме су прослеђена.

Због свега наведеног, очекујемо хитан одговор по свим горе наведеним питањима.

                                                                                                                                                 СИТАБ