SITAB

Strukovno
udruženje
taksi
preduzetnika

Registrujte se

МИНИСТАРСТВУ ЗА ИНФРАСТРУКТУРУ И ЕНЕРГЕТИКУ

                                                                                                                     Бр. 144-41/11 Београд, 28.06.2011.год
МИНИСТАРСТВУ  ЗА ИНФРАСТРУКТУРУ И ЕНЕРГЕТИКУ
Министру Милутину Мркоњићу
МИНИСТАРСТВУ  ЗА ИНФРАСТРУКТУРУ И ЕНЕРГЕТИКУ
Сектор за транспорт
Помоћнику Министра за транспорт
Милораду Илићу
Правној служби Министарства за Инфраструктуру
Предмет: Захтеви СИТАБ-а за тумачење,поштовање и примену закона
Поштовани ,

        Незадовољни непотпуним и уопштеним  одговорима  Секретаријата за инспекцијске послове Градске управе града Београда заведени  под бр.Х-01 бр.031-142-10 од 26.05.2011 и одговором  Х-01 бр.07-607/2 од 15.06.2011 ( Прилог  1. и Прилог 2. ) и  (не)радом инспекцијских органа Градске управе и  Секретаријата за инспекцијске послове на сузбија незаконитог превоза јер се не примењују закон у сузбијању незаконитог такси превоза у Београду.       

           Из свих законских разлога  захтевамо доследну  примену Закона о изменама о допунама Закона о превозу у друмском саобраћају који је ступио на снагу 17. мaја ове године , по коме се против  лица  која обављају такси делатност на територији града Београда без дозволе надлежног органа локалне самоуправе, тј.такси дозволе Града Београда, примењује:

„Član 53.
„Novčanom kaznom od 80.000 do 150.000 dinara ili kaznom zatvora do 30 dana kazniće se za prekršaj fizičko lice ako:
1) je na krovu vozila kojim se obavlja prevoz putnika ili stvari u drumskom saobraćaju, osim putničkog automobila kojim se obavlja auto-taksi prevoz putnika i vozila kojima se obavlja osposobljavanje kandidata za vozače, stavljeno poslovno ime, odnosno firma ili drugi natpis (član 5. stav 4);
2) se u vozilu kojim se obavlja prevoz putnika, odnosno lica, osim u putničkom automobilu kojim se obavlja auto-taksi prevoz, nalazi taksimetar (član 5. stav 5);
3) obavlja vanlinijski prevoz putnika, osim auto-taksi prevoza putnika, ili javni prevoz stvari, a nije registrovan za obavljanje te vrste prevoza ili ako ne ispunjava uslove utvrđene ovim zakonom u pogledu opremljenosti (član 6. stav 1);
4) obavlja delatnost linijskog prevoza putnika suprotno odredbi člana 6. stav 2. ovog zakona;
5) obavlja prevoz za sopstvene potrebe a ne ispunjava uslove utvrđene ovim zakonom u pogledu opremljenosti, osim za putničke automobile (član 6. stav 3);
6) obavlja auto-taksi prevoz, a nije registrovan u Registru privrednih subjekata za obavljanje auto-taksi delatnosti ili nema odobrenje nadležnog organa lokalne samouprave za obavljanje auto-taksi prevoza (član 6a stav 1);
7) obavlja auto-taksi prevoz putnika suprotno odredbama o bližim uslovima za obavljanje auto-taksi prevoza putnika koje propisuje opština, grad i grad Beograd (član 36. stav 1.).
Za prekršaj iz stava 1. tačka 6) ovog člana obavezno se izriče i zaštitna mera oduzimanja predmeta - vozila koje je upotrebljeno za izvršenje prekršaja.
Za prekršaj iz stava 1. tačke 7) ovog člana obavezno se izriče i zaštitna mera zabrane obavljanja delatnosti u čijem vršenju je učinjen prekršaj."

                     Став је СИТАБ-а да се ова законска одредба мора применити на лица која обављају такси делатност на територији Београда са такси дозволама општине  Ковачице, Алибунара,Сечња, и сл., које немају надлежност да на територији града Београда издају такси дозволе за обављање такси превоза у Београду,  примена закон и изрицање заштитне мере одузимања предмета-возила које је употребљено за извршење прекршаја.
         Очигледно је да општине Алибунар, Сечањ, Ковачица немају надлежност на територији Града Београда нити су надлежни органи локалне самоуправе који издају дозволе за обављање  ауто-такси превоза, што значи да такси-дозволе  тих општина не важе на територији Града Београда. Лица која поседују те дозволе незаконито обављају такси делатност у Граду Београду, што подразумева примену члана 53. закона и изрицање заштитне мере одузимања предмета-возила које је употребљено за извршење прекршаја.
                  Питање надлежности је јасно у свим доменима надлежности локалне самоуправе ,почев од грађевинске дозволе, дозволе за пекарске радње, лимарске и сл, јер такве дозволе из Ковачице, не важе у Београду. Тим више чуди незаинтересованост инспекције да доследно примени закон.

             Допис који  послали више је него јасан  (Прилог 3), и указује да одговор инспекције није у складу са захтевом СИТАБ-а .Тим пре, одговор који смо добили  уопште не разматра  горе поменути 53.члан по коме се мора  одузети возило лицу које обавља такси превоз у Београду без такси дозволе надлежног органа Београда, указује да инспекција или не чита дописе СИТАБ-а или одговора произвољно.  Тумачење да то из одговора инспекције да то нису „дивљи“ превозници, већ лица регистрована у АПР-у, доказује вашу неспремност да се проблем нерегуларних таксиста у Београду и реши. Умањујући  број таквих лица који незаконито обављају такси превоз без дозволе надлежног органа локалне самоуправе и називајући их лицима која су ипак регистрована у АПР-у  не умањује њихову законску одговорност, јер поступају супротно одредбама закона и члану 53. Накарадна примена закона и привремено одузимање возила ( по ком члану се привремено одузима возило?), штети такси-предузетницима и доказује неодговорност, неспремност  и  неспособност Секретаријата за инспекцијске послове града Београда да  реши питање незаконитог такси  превоза у Београду.
            У најмању руку је некоректно наводити да у Београду има само 300 нерегуларних таксиста када је и један превише и када их има 2-3.000 у Београду ,  или Инспекција ту не убраја лица са такси дозволама из околине Београда. Уводи се термин нелегални такси предузетник, и објашњава се да су дозволе са других општина, а члан 53 закона који санкционише те појаве  се не примењује?
          
          Од Министарства захтевамо јасно  тумачење Закона и одговора који смо добили од Секретаријата за инспекцијске послове, а нарочито одговори на следећа питања:

1. Лица која без одобрења надлежног органа локалне самоуправе обављају ауто-такси превоз на територији Града Београда,  подлежу ли члану 53.?
2. Ослобађа ли их  одговорности уколико имају дозволе издате на другим општинама?
3. Ослобађа ли их  одговорности то што су регистровани у АПР-У?
4. По ком члану се кажњавају лица која обављају такси превоз на тариторији општине за коју немају дозволу надлежног органа локалне самоуправе за обављање ауто такси превоза?
5. Одузимање возила у поменутом случају , трајно или привремено?

    Такође захтевамо да Републичка инспекција у наредном периоду приступи редовној  контроли такси превоза у Београду, обзиром да органи локалне самоуправе не раде свој посао.

                                                                            Струковно  удружење такси-предузетника СИТАБ,
    Потпредседник Управног одбора
      Стеван Благојевић