SITAB

Strukovno
udruženje
taksi
preduzetnika

Registrujte se

Флајер 14.јануар 2012

 
Флајер бр.14,јануар 2012.год.
Такси-предузетници Београда,
    Струковно удружење такси-предузетника Београда основано 29.08.2009.године, и једино је струковно удружење такси-предузетника Београда које се бави заступањем интерса такис-предузетника пред локалном и републичком управом.Иницирали смо измену Закона о превозу путника у друмском саобраћају, чланови СИТАБ-а су као једини представници такси-предузетника Србије  били чланови  државне комисије  која је радили на закону, и успели смо на тај начин да укинемо попуст , или дампинг цена такси превоза.То је био први услов да се систем окрене у корист такси-предузетника, да се спречи да диспечери негују  своје фирме на попустима који нас коштају.
   Поред нас, Независност је учествовала у раду као представник такси возача (у Београду  има 57 такси-возача, и нико није члан Независности, али Независност има чланове такси возаче запослене у Новом Пазару).Успели смо да спречимо предлог Независности да диспечери буду комунална делатност (град расписује конкурс, и диспечери добијају право да запошљавају такси возаче, или бирају ко ће да ради за њих), чији је то налог био, сами пресудите, почев од тога ко финансира Независност.Други услов да се систем окрене у корист такси-предузетника је да такси-предузетници сами себе представљају.Склонити синдикат кога финасирају диспечери и диспечере који у радној групи штите себе и своје интересе а наводно нас бране.
         Закон је ступио на снагу још 17.05.2011.године, и не примењује се у Београду.Како је то могуће?СИТАБ је на десетине дописа слао Инспекцији, комуналној полицији, Дирекцији за такси превоз, Градоначелнику Ђиласу, Председнику радне групе за такис превоз Дејану Малом, и ништа.Тражимо да се склоне дивљаци са улица, да се одузимају возила лицима која немају сагласност органа локалне самоуправе (члан 53.) да се кажњавају диспечери који им издају кровне ознаке и дају вожње преко жице (члан 49),док  инспекција пише само 50-так пријава месечно дивљацима, кажњавајући их мандатним казнама, а они раде чак и без таблица.Како је то могуће у Београду, колеге из Новог Сада и СИТАНС-а (Струковно удружење такис-преузетника Новог Сада, братска организација, као и СИТАС-Смедерево и СИТАК-Крагујевац),  исте дописе које СИТАБ  шаље Локалној самоуправи Београда шаље локалној самоуправи Новог Сада, и за разлику од Београда у Новом Саду нема више дивљака, Закон може да се примењује у Новом Саду, мораће и у Београду.То је трећи услов да се систем окрене у корист такси-предузетника.
       СИТАБ тражи да се усвоји формула за израчунаваље цене такси превоза у Београду, смањи број возила, уради логична  класификација  фозила на прву ЛУХ категорију,да се укину налапнице када имамо ТХ таблице као непотребан трошак, казне диспечери и  који покушавају да поново уведу попуст и угасе им се фирме, смене инспектори који нераде свој посао и непримењују закон и доведу људи који умеју да склоне дивљаке са улица, применом закона.Такође, органи локалне самоуправе и комунална инспекција мора наћи модус како да се реши питање мањка такси стајалишта а не да се кажњавају такси-предузетници Београда, док дивљаци раде, возе, без таблица, дозвола, папира...То је четврти услов да се систем окрене у корист такси-предузетника, и то зависи искључиво од надлежних органа локалне самоуправе.
      СИТАБ  тражи лиценце које су преносиве, повраћај акциза за гориво у вредности 300 литара на месечном нивоу, ко и признавање возила као основно средство рада са могућношћу увоза аутомобила без пореза, царине.Ништа нове, рећићете.Сви нам кажу да су то тражили у наше име.Тражимо и ми, и кажу, такси-предузетници не плаћају порез.Али, 50-60%   плаћа порез, и ништа не добија за то.Такси-предузетници чланови СИТАБ-а који дугују порез су формирали групу која се бави репрограмом дуга за такси –предузетнике који дугују порез, као би се питање дуга пореза решило.До тада, СИТАБ тражи да се свима који су платили порез дају лиценце, повраћај акциза на гориво, дозволи увоз аутомобила сваке три године, како би преживели. Наравно, ко измири порез након репрограма, мора добити све поменуте бенифите, јер са овом ценом превоза (цена се није мењала од када је гориво били 76 ДИН а еуро 80 ДИН )и бројем вожњи,без  свега овога, економски смо готови.Такси-предузетништво мора да преживи, или ћемо сви пропасти и постати возачи за 15.000 РСД месечно.Постоје обећања да се то може урадити, а као основни услов се поставља плаћање порза за такис-предузетника који тражи бенифит. То је пети услов да такси-предузетништво опстане и ми преживимо од свог рада.
     Значи, да сами себе заступамо, без утицаја диспечере и синдиката такси-возача,  да се склоне дивљаци и диспечери који их запошљавају, јер постоји законски услови за то, да се врши повраћај акциза за 300 литара месечно,да с лиценцирамо са могућношћу продаје лиценци,да нам се дозволи увоз и призна возило као основно средство рада.
Сада, чињенице које морамо знати (а можда нас и забринути) :
     1.По новом закону о предузетништву,предузетник који има је рачун у блокади може се брисати из АПР-а (ступа на снагу првог фебруара)
     2.Нова Одлука града Београда предвиђа да се може укинути сагласност града Београда за обављање такси делатности, због крађе (наплате ван цене коју град прописује подразумева и давање попуста) или у случају да се не продужи такси дозвола дуже од месец дана
     3.Дозвола не важи више неограничено, него од естетског до естетског
     4. СИТАБ је убацио у Одлуке да се возилом које има климу може обављати такси-делатност, како би се спречио предлог града да возила морају бити млађа од 10 година.
     5.Прочитајте извештај  који смо добили, подаци су од Инспекције од 06.01.2012. год:
 
Питања која СИТАБ инспекцији понавља, а очигледна су и у овом извештају:
-Зашто се не одузимају возила дивљацима, сходно члану 52 и 53 Закона о превозу
-Зашто се не кажњавају диспечери који дају табле и станице дивљацима и тиме стимулишу незаконит превоз у Београду, сходно члану 49 Заокона о превозу путника у друмскм саобраћају?
-Зашто само СИТАБ указује на овај проблем непримене Закона, шта раде други чланови у радној групи који наводно заступају такси-предузетнике  по овом питању (Независност и диспечери)?
     Довољно је питања да се запитате и сами, шта ви хоћете, хоћете ли да помогнете себи, желите ли да се бавите таксирањем или да нас упропасте иако је захваљујући ангажовању СИТАБ-а и самоорганизовањем такси-предузетника укинут попуст ( за две године постојања СИТАБ-а).Погледајте наше дописе на сату СИТАБ-а, дођите на састанке и дајте своје предлоге које ћемо и проследити, дајте свој допринос уколико се и ви залажете за сва помената питања.Имамо снаге само ако се удружимо и бранимо свој интерес, а да можемо и да знамо, СИТАБ-ово укидање попуста је најбољи доказ за то.Урадите нешто за себе.
Састанци су понедељком, у 20 часова ул. Мурска 14,  СИТАБ-а  моб:063/8535-464  WWW.SITAB.RS